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 Oggetto del messaggio: Lunga vita al 767... Anzi KC-46A Pegasus
 Messaggio Inviato: 20/08/2016, 18:05 
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Beh alla fine è andata. La Boeing incassa il mega contratto per sostituire i vetusti tuttofare 707 nelle varie versioni e motorizzazioni con la sigla KC135.
Il vincitore, anche se il KC-45 Airbus 330 non avrebbe mai vinto, è il 767.

178 saranno gli aerei prodotti per l'USAF che alla fine sceglie una versione identica al 767 AM come suo moltiplicatore di forze. L'enorme flotta di KC135 sarà ridimensionata lentamente poichè nessuno ha fretta. Le consegne saranno diluite in anni, fino al 2027, e alla fine i yankee tutto fare saranno pochi rispetto ai 707. Di sicuro Boeing con questo contratto si garantisce una bella commessa continuando a costruire un aereo che per loro è a costo zero praticamente.

Standard la configurazione con i baskets (2) esterni (NATO e US Navy) e la sonda rigida centrale per l'USAF.
Pienamente riconfigurabili a cargo e pax saranno identici ai 767 dell'AM. Poche le differenze, l'avionica sarà tipo 777X e 787, tutta a display.
Macchina solida affidabile. Lunga vita al 767


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 Oggetto del messaggio: Re: Lunga vita al 767... Anzi KC-46A Pegasus
 Messaggio Inviato: 20/08/2016, 19:43 
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 Oggetto del messaggio: Re: Lunga vita al 767... Anzi KC-46A Pegasus
 Messaggio Inviato: 20/08/2016, 19:48 
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 Oggetto del messaggio: Re: Lunga vita al 767... Anzi KC-46A Pegasus
 Messaggio Inviato: 21/08/2016, 8:35 
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duck4 ha scritto:
Beh alla fine è andata. La Boeing incassa il mega contratto per sostituire i vetusti tuttofare 707 nelle varie versioni e motorizzazioni con la sigla KC135.


In realtà il kc non deriva dal 707. I velivoli hanno lo stesso progenitore. Per essere precisi inoltre, si potrebbe affermare che il 707 è nato dall'esperienza del kc

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Colui che si pone nel gradino più alto dell'autorealizzazione è il Guerriero, che è tanto forte da non inchinarsi mai davanti a nessuno e tanto umile da non permettere a nessuno di inchinarsi davanti a lui.


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 Oggetto del messaggio: Re: Lunga vita al 767... Anzi KC-46A Pegasus
 Messaggio Inviato: 21/08/2016, 19:35 
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Flanch ha scritto:
duck4 ha scritto:
Beh alla fine è andata. La Boeing incassa il mega contratto per sostituire i vetusti tuttofare 707 nelle varie versioni e motorizzazioni con la sigla KC135.


In realtà il kc non deriva dal 707. I velivoli hanno lo stesso progenitore. Per essere precisi inoltre, si potrebbe affermare che il 707 è nato dall'esperienza del kc


Siccome ero convinto del contrario sono andato a controllare le fonti... e quello che dici e' vero.

Le necessita' logistiche della guerra di Corea avevano messo in evidenza i limiti di autonomia dei jet e l'importanza del rifornimento in volo (effettuati con i KC97, versione tanker del Boeing Stratocruiser).
Tuttavia rifornire in volo un jet tentando di farlo agganciare ad un velivolo ad elica (considerati anche i limiti tecnologici di allora)
A questo si affianca la necessita' commerciale dei costruttori USA di contrastare il fenomeno DeHavilland Comet.
Il 707 nasce quindi come progetto che Boeing sostiene autonomamente (una richiesta di fondi federali per lo sviluppo di un jet commerciale USA fu bocciata dal Congresso nel 1950), unico costruttore con una precedente esperienza di grossi velivoli a reazione (B47 e poi B52).
Il progetto prevede sia un tanker (in modo da superare il limite del KC97) che un trasporto passeggeri, risultando nel prototipo Boeing 367-80.

Nel 1954 Boeing ottiene dall'USAF un ordine per 29 aerocisterne KC135, mentre le compagnie non mostrano grande interesse, preferendo Douglas - che annuncera' il DC8 a breve.
Solo una costosissima riprogettazione della fusoliera del 707, tale da allargarne la sezione, fara' del 707 un liner interessante, permettendo una configurazione 3+3 dei posti a sedere ed ottenendo il primo ordine da parte di Pan Am ed un secondo da American Airlines nel 1955 nonostante la forte concorrenza con il DC8.


:ciao:

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 Oggetto del messaggio: Re: Lunga vita al 767... Anzi KC-46A Pegasus
 Messaggio Inviato: 21/08/2016, 22:21 
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Ha ragione Flanch, nasce prima il KC. Comunque continuo a storcere il naso per il fatto che noi abbiamo preso una versione che a differenza dell'FMC (che già incorpora caratteristiche ereditate dal 787) ha un cockpit ancora "standard" 757/767, sempre per quelle t*oiate italiane del "così facciamo training in AZ", in periodi in cui in AZ già si pensava di mandare in pensione i 767. Li avrei presi subito glass cockpit.
Ho come l'impressione comunque che quelli USA avranno molto di più a livello avionico rispetto ai nostri. Mi chiedo se rimarranno uguali ai nostri anche in quanto a strutture e se abbiano cambiato il disegno di alcune parti dell'ala per i fenomeni di flutter.

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 Oggetto del messaggio: Re: Lunga vita al 767... Anzi KC-46A Pegasus
 Messaggio Inviato: 01/11/2020, 0:03 
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Tento di rivitalizzare questa discussione ferma da oltre quattro anni ...

Boeing sta continuando a pagare di tasca propria ... ma, per quanto concerne lo iellato programma, intravede un futuro migliore ...

Cita:
Boeing will pay another $67 million out of pocket for the KC-46 program, a cost attributed to COVID-19-related cost overruns and productivity deficiencies, though company leaders say the tanker won’t be a “drag” on the company’s bottom line much longer.
In a third quarter earnings call with investors, Boeing disclosed the charge as part of an overall $6.8 billion decrease in revenue for its Defense, Space & Security division.
The charge comes as the company is redesigning the tanker’s problematic remote vision system and is facing another delivery delay.
However, Air Force and Boeing leaders have said the agreement on the new RVS 2.0 system, set to be installed in about three years, means there’s better news on the horizon for a tanker program that has been met with bad news at seemingly every turn in recent years.

airforcemag.comBoeing Reports $67M KC-46 Charge, But Expects Tanker Program to Turn Around

Questa pagina di Wikipedia (in inglese) traccia la storia del programma ... https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_KC-46_Pegasus ...


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 Oggetto del messaggio: Re: Lunga vita al 767... Anzi KC-46A Pegasus
 Messaggio Inviato: 01/11/2020, 4:34 
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E' stato un programma nato male, tutti credevano fosse facile visti i successi del 767, ma così non è andata. Tra l'altro, come ho scritto in altro post, qui nasce il sistema che ha creato il disastro del 737 MAX, l'MCAS.

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 Oggetto del messaggio: Re: Lunga vita al 767... Anzi KC-46A Pegasus
 Messaggio Inviato: 04/11/2020, 0:38 
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E ... dopo il KC-46A ... cosa mai verrà ?
... il KC-Y ... un'avio-cisterna "ponte" ... :scratch:

Cita:
The Air Force is moving forward with its “bridge tanker” project - the air-refueling aircraft acquisition formerly known as “KC-Y” - in a “full and open competition” to replace the KC-135 Stratotanker fleet.
It is a stepping stone to a more futuristic tanker, Air Mobility Command boss Gen. Jacqueline D. Van Ovost said Oct. 27.
This particular tanker would bridge the gap in capabilities offered by the 179 Boeing KC-46s currently being delivered and a later tanker known as “KC-Z.”
Speaking at the Airlift/Tanker Association’s virtual conference, Van Ovost distinguished between the bridge tanker, ongoing studies of fee-for-service commercial tanking to bolster the military’s capacity, and the still-undefined KC-Z program.
“The Secretary of the Air Force has committed to a continuous recapitalization of tanker aircraft,” Van Ovost said.
“We’re going to have a bridge tanker—we’ll have a full and open competition—on an aircraft to continue to recapitalize … the KC-135.”

airforcemag.comAfter KC-46, USAF Looks Ahead to ‘Bridge Tanker’


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 Oggetto del messaggio: Re: Lunga vita al 767... Anzi KC-46A Pegasus
 Messaggio Inviato: 08/11/2020, 23:54 
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La Air National Guard del New Hampshire ha ricevuto due KC-46A ...

Cita:
The New Hampshire Air National Guard received its eighth and ninth KC-46 on Nov. 6, one of which was delayed for more than a month due to electrical issues.
The 157th Air Refueling Wing at Pease will receive 12 of the tankers.
Pegasus No. 8 was originally expected to be delivered the week of Sept. 28, but the Defense Contract Management Agency discovered an electrical issue on the aircraft during a pre-acceptance inspection.
Since Boeing did not have a tanker readily available to complete the inspection process, delivery was delayed until Nov. 6.

airforcemag.comPease Receives 2 KC-46s, Including 1 Previously Delayed by Electrical Issues


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 Oggetto del messaggio: Re: Lunga vita al 767... Anzi KC-46A Pegasus
 Messaggio Inviato: 29/11/2020, 10:40 
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Riusciranno finalmente i nostri eroi a venir fuori dal ginepraio in cui si sono cacciati ?

Cita:
The Air Force is finished evaluating the proposed “interim” fix for the KC-46’s troubled remote vision system, and is moving toward finalizing the design of the “2.0” overhaul of the system.
The service and Boeing agreed in April, on the way ahead for the RVS—the system of cameras and sensors linking the operator inside the front of the tanker with the refueling boom system in the back - after design flaws had plagued KC-46 development and testing.
The “2.0” proposal includes a hardware overhaul of the system, as well as the addition of new cameras, displays, laser rangers, and other components.
In the short-term, however, Boeing proposed a “1.5” interim fix largely focused on software tweaks to improve the quality of the image the boom operator sees.

airforcemag.comUSAF, Boeing Finalizing Overhaul Design of Troubled RVS System

:handinthehair:


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 Oggetto del messaggio: Re: Lunga vita al 767... Anzi KC-46A Pegasus
 Messaggio Inviato: 13/01/2021, 10:20 
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Boeing ha consegnato, nel corso del 2020, 14 KC-46A ...

... boeing.mediaroom.com ... https://boeing.mediaroom.com/2021-01-12...Deliveries ...

Nel frattempo ... ha ottenuto dall'USAF un contratto per 12 nuovi esemplari ...

... boeing.mediaroom.com ... https://boeing.mediaroom.com/news-relea...tem=130805 ...


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 Oggetto del messaggio: Re: Lunga vita al 767... Anzi KC-46A Pegasus
 Messaggio Inviato: 02/02/2021, 0:29 
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KC-46A ... un paio di problemi sono stati risolti ... per gli altri ci vorrà tempo ...

Cita:
The Air Force recently resolved two Category 1 deficiencies on the troubled KC-46 tanker, both problems with the aircraft’s auxiliary power unit that could impact the safety of flight. However, the four remaining issues are still years away from being solved.
The KC-46’s APU, located in its tail, developed two serious problems, one with a duct clamp that was moving excessively and another with a drain mast on the outside of the tail that could potentially break loose.
As of the end of January, both problems have been addressed, with one closed and the other downgraded to a Category 2, or less serious, deficiency, AMC boss Gen. Jacqueline D. Van Ovost told reporters Feb. 1.

airforcemag.comUSAF, Boeing Make Progress on KC-46 Fixes

Anche qui … defensenews.comUS Air Force has a fix for two major KC-46 problems


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 Oggetto del messaggio: Re: Lunga vita al 767... Anzi KC-46A Pegasus
 Messaggio Inviato: 10/02/2021, 1:08 
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Primo volo per il KC-46A giapponese ...

ainonline.comFirst Flight For Japanese KC-46A Pegasus

Anche qui … boeing.mediaroom.com ... Boeing’s First Japan KC-46 Tanker Takes Flight


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 Oggetto del messaggio: Re: Lunga vita al 767... Anzi KC-46A Pegasus
 Messaggio Inviato: 10/02/2021, 9:42 
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Nel frattempo ... proseguono le consegne all'USAF ...

Cita:
The 157th Air Refueling Wing on Feb. 5 filled up its KC-46 hangars, receiving its 12th and final Pegasus as Boeing delivered the 44th tanker to the Air Force.
A crew from the wing at Pease Air National Guard Base, N.H., flew the tanker home from Boeing Field in Seattle.
The base received its first KC-46 in August 2019, after divesting its last KC-135 in March the same year.

airforcemag.comBoeing Delivers 44th KC-46, Completing Beddown of the New Tankers at Pease


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 Oggetto del messaggio: Re: Lunga vita al 767... Anzi KC-46A Pegasus
 Messaggio Inviato: 12/03/2021, 11:24 
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That’s one small step for man. One giant leap for Air Mobility Command ...”

Cita:
U.S. Transportation Command is looking to integrate the KC-46 into operations as soon as June, following Air Mobility Command’s move to free up the troubled tanker for ops to relieve stress on legacy refuelers.
TRANSCOM boss Army Gen. Stephen R. Lyons recently visited KC-46 officials at McConnell Air Force Base, Kan., and said he is “encouraged by recent (Air Force) efforts that will make the KC-46 available for limited mission requirements as soon as June,” the command said in a Twitter statement.
The statement is an update from Air Mobility Command’s announcement Feb. 24 that it would clear the KC-46 to be tasked by TRANSCOM this year.

airforcemag.comKC-46s Could Be Available for Limited Ops As Early as June

:salute:


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 Oggetto del messaggio: Re: Lunga vita al 767... Anzi KC-46A Pegasus
 Messaggio Inviato: 15/04/2021, 14:54 
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KC-46 ... le ultime notizie ...

Cita:
Boeing missed planned KC-46 delivery dates in March and early April, leading to a slower than expected acceptance rate.
Despite this slow delivery rate, the head of U.S. Transportation Command told lawmakers on April 13 he is comfortable with the current aerial refueling capacity, noting there are more legacy tankers flying and the KC-46 could potentially begin flying limited operations this summer.
The Air Force accepted just two new tankers so far this year, significantly less than the two per month it had expected.
There has not been a KC-46 delivery since early February, when Pease Air National Guard Base, N.H., received its 12th and final tanker.
The Air Force Life Cycle Management Center said in an April 13 statement that subsequent deadlines passed without deliveries.

airforcemag.comKC-46 Deliveries Slow, But TRANSCOM Optimistic About Refueling Capacity

Cita:
Air Mobility Command is modifying the palletized lavatory and galley systems to avoid possible “spillage” as KC-46s take off and land, after issues arose with the system during operations.
The Air Transportable Galley-Lavatory is a palletized combination lavatory and galley that provides additional toilets, beverage production, and refrigeration for multiple mobility aircraft on long-distance missions with additional passengers.
The system is not a part of the KC-46 itself.
It has been in service since the 1980s and has been used extensively on various platforms, though the KC-46’s cargo loading layout has caused some problems.
The Pegasus has “unique floor cargo loading restrictions” that require the system to be flown on a narrow axis, instead of the wider axis that can be used in other aircraft, such as the C-17 and C-130.
This has caused spillage problems “during steep ascents and descents,” AMC spokeswoman 1st Lt. Emma Quirk said in an April 14 statement.
In response, AMC is testing a potential solution to fix the problem.

airforcemag.comAMC Addressing Lavatory Problems on the KC-46:bath:


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 Oggetto del messaggio: Re: Lunga vita al 767... Anzi KC-46A Pegasus
 Messaggio Inviato: 27/05/2021, 23:44 
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Si erano voltati dall'altra parte ... :scratch:

Cita:
The Air Force didn’t effectively oversee the development of the KC-46’s refueling boom, leading to additional delays, costs and a lingering deficiency on the system that prevents the tanker from refueling some USAF aircraft, according to a new Pentagon watchdog report.
The Defense Department Inspector General, in a report released May 27, said the Air Force’s KC-46 Program Office didn’t effectively manage the development of the refueling boom, specifically following a redesign of the system in 2012.
That year, Boeing presented a system design during the preliminary design review that “differed significantly” from the initial design from the 2011 contract award.
Despite the new design, the Air Force did not “ensure that critical technologies for the refueling boom were demonstrated in a relevant testing environment,” and it “did not verify full functionality” of the boom in accordance with the program’s own plan when they performed flight tests, the IG found.

airforcemag.comAir Force Did Not Effectively Oversee Development of KC-46 Refueling Boom, DOD IG Says

Anche qui … defensenews.comDoD inspector general: Air Force mismanagement led to $100M KC-46 boom redesign


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 Oggetto del messaggio: Re: Lunga vita al 767... Anzi KC-46A Pegasus
 Messaggio Inviato: 30/05/2021, 18:24 
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Notizie recenti ...

Un reportage … airforcemag.comInside a KC-46 Refueling Flight

Tagli e nuove acquisizioni … airforcemag.comAir Force Wants to Cut 32 Tankers to Free Up Space and Personnel for KC-46s


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 Oggetto del messaggio: Re: Lunga vita al 767... Anzi KC-46A Pegasus
 Messaggio Inviato: 13/06/2021, 10:48 
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Altro che telenovela ... :scratch:

Cita:
A feature in the advanced refueling system of the KC-46, designed to improve safety and ease the burden on boom operators, is not working as designed due to a software flaw, so the Air Force implemented its own workaround as the service and Boeing wait for more pressing issues to be solved first.
The issue is with the aircraft’s Aerial Refueling Software, which has preset limits for individual receivers to control the boom’s independent disconnect system.
Simply put, the system automatically selects the left/right and up/down limits for the boom to stay connected to an individual receiver, and if the movement exceeds the envelope of that aircraft, the boom automatically breaks away to avoid damage.
However, the presets in the system are not accurate for each receiver, so boom operators, before each connection, have to override the automatic preset limits and input correct ones.
The problem was a Category II deficiency on the KC-46 before the workaround was implemented.
“The Air Force is aware of the KC-46 receiver preset issue,” Air Mobility Command said in a statement to Air Force Magazine.

airforcemag.comKC-46 Boom Operators Work Around Software Flaw

:muro2:


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 Oggetto del messaggio: Re: Lunga vita al 767... Anzi KC-46A Pegasus
 Messaggio Inviato: 16/06/2021, 23:37 
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L'Air Force è alla ricerca di un'aviocisterna che faccia da "ponte" fra il KC-46 e il successore "Advanced Air Refueling Tanker" (già “KC-Z”) ...

Cita:
The Air Force is seeking options for a “bridge tanker” to fill the gap in tanker capacity anticipated between the end of KC-46 production and development of a future refueler.
USAF’s Life Cycle Management Center on June 16 issued a Sources Sought Announcement, seeking qualified, interested companies to provide a commercial derivative aircraft “based on existing and emerging” technologies.
While specific requirements are not fully defined, the Air Force said the tanker can be crewed or uncrewed and does not need to be a low-observable aircraft.
The Air Force will release a final request for proposals by the end of 2022 once requirements are locked in.
“The KC-135 will be 70 years old when the Air Force expects to receive its last KC-46 delivery in 2029, and replacing these vital aircraft continues to be critical to the Air Force mission to project Rapid Global Mobility in today’s strategically competitive environment,” the Air Force said in a release.

airforcemag.comUSAF Reaches Out to Industry for ‘Bridge Tanker’


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 Oggetto del messaggio: Re: Lunga vita al 767... Anzi KC-46A Pegasus
 Messaggio Inviato: 18/06/2021, 0:08 
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Ora stanno dicendo che un paio di problemi, non rivelati in precedenza, sono in via di risoluzione ...

Cita:
The Air Force and Boeing are addressing two previously unannounced Category I deficiencies on the KC-46.
The issues, affecting the aircraft’s receptacle drain line tubes and Flight Management Instability, will be fixed at Boeing’s expense.
“There are no operational restrictions on fielded KC-46s due to either of these deficiencies, nor do they affect [Air Mobility Command’s] plan for KC-46 Interim Capability Release,” said USAF spokesman Capt. Joshua D. Benedetti in a statement.
“The [System Program Office] and Boeing have established operational processes and maintenance procedures to mitigate impacts and ensure the issues do not add extra risk to personnel, aircraft or operations.”
The air refueling receptacle drain line developed cracks in low-temperature conditions, according to the Air Force, and Boeing is redesigning the drain tube to address the issue.
The aircraft have also suffered isolated incidents of Flight Management System instability during operations.
Boeing and subcontractor GE Aviation identified the need for a long-term software fix, and for the short term, Boeing is developing updated procedures to ensure the system’s stability in flight.
The issue came up recently in a March 3 flight over the Pacific, causing the crew to use other navigation systems to safely land in Hawaii ...

airforcemag.comUSAF, Boeing Resolving Two More KC-46 Deficiencies


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 Messaggio Inviato: 04/07/2021, 9:49 
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"2nd Air Refueling Squadron" ... addio, KC-10 ... benvenuto, KC-46 ... :salut:

Cita:
A KC-10 Extender took off into the dark and rainy New Jersey sky after a short weather delay to link up with F-22s flying over the Atlantic Ocean, marking the end of an era for its unit.
The June 30 flight for the massive tanker from the 2nd Air Refueling Squadron was a historic one for the Air Force’s second-oldest squadron.
It was the last time a KC-10 assigned to the 2nd ARS would fly.
The 305th Mobility Wing already has sent five of the tankers to the “boneyard” at Davis-Monthan Air Force Base, Ariz., as it prepares for the KC-46’s arrival in November.
The remaining Extenders from the 2nd ARS have shifted to the 32nd Air Refueling Squadron within the 305th Air Mobility Wing, which will become a “super” squadron until the last KC-10s at McGuire are retired in 2024.
The base will bring on 24 KC-46s, and McGuire had 32 KC-10s before retirements began.

airforcemag.comMcGuire Squadron Says Goodbye to KC-10, Prepares for KC-46


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 Oggetto del messaggio: Re: Lunga vita al 767... Anzi KC-46A Pegasus
 Messaggio Inviato: 13/07/2021, 23:34 
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Avanti a piccoli passi ...

Cita:
Air Mobility Command on July 9 officially opened up the KC-46 to some limited operations, clearing the Pegasus to use its centerline drogue.
The move is an official green light to conduct missions the Pegasus has been doing for months - using its secondary refueling system to pass fuel to aircraft such as Navy F/A-18s.
The tanker is still years away from reaching initial operational capability as the Air Force and Boeing work to overhaul the aircraft’s problematic Remote Vision System and refueling boom.

airforcemag.comAMC Officially Clears KC-46 for Centerline Drogue Operations


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 Oggetto del messaggio: Re: Lunga vita al 767... Anzi KC-46A Pegasus
 Messaggio Inviato: 09/08/2021, 10:05 
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Rifornite pure ... ma con giudizio ...

Cita:
Air Mobility Command on Aug. 6 announced it is freeing up the KC-46 for more operations, allowing the tanker to refuel C-17s, B-52s, and other KC-46s in some circumstances.
It is the second “interim capability release” for the troubled tanker.
AMC last month cleared it to refuel aircraft with its centerline drogue.
In February, AMC said allowing KC-46s to pick up some of the tanker load in non-combat tasks can free up legacy KC-135s and KC-10s to fill more of those responsibilities.

airforcemag.comAMC Frees Up KC-46 for More Refueling Operations


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 Oggetto del messaggio: Re: Lunga vita al 767... Anzi KC-46A Pegasus
 Messaggio Inviato: 16/08/2021, 19:54 
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Quando si dice ... "reciprocità" ...

Cita:
The first Boeing KC-46A tanker built for the Japan Air Self-Defense Force (JASDF) recently refueled another KC-46A aircraft in the skies over Washington state.
The Japan-bound tanker also successfully received fuel in return.
“Refueling with the first Japan KC-46A is an important milestone for the Japan Air Self-Defense Force,” said Jamie Burgess, KC-46 program manager.
“KC-46A is the world’s most advanced air refueling aircraft and has already transferred more than 42 million gallons of fuel to other aircraft globally through its boom and drogue systems.”
Japan is the KC-46 program’s first non-U.S. customer and is scheduled to receive its first aircraft this year.

boeing.mediaroom.comBoeing KC-46A Tanker for Japan Completes First Refueling Flight


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 Oggetto del messaggio: Re: Lunga vita al 767... Anzi KC-46A Pegasus
 Messaggio Inviato: 21/08/2021, 23:29 
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I KC-135 e i KC-10 sono impegnati altrove ... subentrano i KC-46 ...

Cita:
With KC-135s and KC-10s surging forward to help with the ongoing airlift out of Afghanistan, KC-46s are picking up some slack back home with the new tanker’s first operational taskings under Air Mobility Command’s plan to have the Pegasus start flying limited operations.
KC-46s have flown three missions tasked by AMC’s Tanker and Airlift Control Center.
During the first on Aug. 11, a KC-46 from the 22nd Air Refueling Wing at McConnell Air Force Base, Kan., refueled F/A-18s using the tanker’s centerline drogue system.
The Super Hornets were from Marine Fighter Attack Squadron 112 at Fort Worth, Texas ...

airforcemag.comKC-46s Conduct First Operational Missions as Need for KC-10s, KC-135s Ramps Up Downrange


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 Oggetto del messaggio: Re: Lunga vita al 767... Anzi KC-46A Pegasus
 Messaggio Inviato: 29/08/2021, 9:27 
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Da un recente documento del Ministero della Difesa ... a pagina 93 ...

difesa.itDOCUMENTO PROGRAMMATICO PLURIENNALE DELLA DIFESA PER IL TRIENNIO 2021-2023 - Edizione 2021

Cita:
Programma pluriennale di mantenimento della capacità nazionale AAR in seno alla NATO, mediante il completamento della flotta tanker con l’acquisizione di due assetti aggiornati all'ultima versione, relativo SLI e l'ammodernamento dei restanti velivoli al paritetico standard USAF.
La collaborazione Difesa-Boeing rappresenta uno tra gli asset più virtuosi di un rapporto commerciale internazionale fonte di eccezionali ricadute tecnologiche e occupazionali sul territorio italiano, oltre che per l'efficace implementazione di capacità abilitanti versatili e strategiche utili anche a sostegno della collettività, come dimostrato in occasione dell’evacuazione in alto bio-contenimento di pazienti contagiosi dalla città di Wuhan (Cina), di feriti e/o di personale in imminente pericolo di vita.
Sulla scorta delle lezioni apprese, il programma includerà l'acquisizione di speciali Kit Stratevac concepiti per il trasporto in rafforzate condizioni di sicurezza di pazienti in assistenza intensiva.
Il programma è di previsto finanziamento sul bilancio del Ministero della Difesa per mezzo delle risorse recate da capitoli "a fabbisogno" per complessivi 1.410,00 M€ distribuiti in 15 anni.
Il programma presenta un fabbisogno complessivo in via di definizione.
E' in corso l’iter di approvazione del previsto DM/DI ai sensi dell’art.536 del C.O.M..

E' dunque in vista l'acquisizione di due nuove avio-cisterne ...
Però il punto è ... quali nuovi velivoli verranno effettivamente acquistati?
Due ulteriori KC-767A aggiornati (sempre ammesso che Boeing sia interessata a produrli soltanto per noi), con relativo aggiornamento dei primi quattro, o, addirittura, due KC-46A nuovi di zecca?
Non mi sembra che il testo della Difesa sia molto chiaro.
O, probabilmente, sono io che non riesco ad afferrarne il senso ... :oops:


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 Oggetto del messaggio: Re: Lunga vita al 767... Anzi KC-46A Pegasus
 Messaggio Inviato: 31/08/2021, 2:17 
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scritta cosi' sono 2 KC-767

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Flanch

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 Oggetto del messaggio: Re: Lunga vita al 767... Anzi KC-46A Pegasus
 Messaggio Inviato: 31/08/2021, 9:10 
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Flanch ha scritto:
scritta cosi' sono 2 KC-767

Sia quel che sia ... saranno molto utili.
Proprio in questi giorni si è vista la loro importanza nel corso delle operazioni di evacuazione dall'Afghanistan.
Piuttosto ... l'Aeronautica Militare dovrà, prima o poi, cominciare a pensare alla successione dei C-130J che, suppongo, saranno ormai abbastanza usurati a causa dell'intenso impiego cui sono stati sottoposti in questi ultimi anni ...
Ma questo è un altro discorso ...


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