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 Oggetto del messaggio: Re: T - X: l'Italia ci riprova con il 346 / T-100
 Messaggio Inviato: 16/09/2019, 19:57 
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e da oggi chiamatelo T-7A RED HAWK
https://media.defense.gov/2019/Sep/16/2...9-0012.JPG


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 Oggetto del messaggio: Re: T - X: l'Italia ci riprova con il 346 / T-100
 Messaggio Inviato: 16/09/2019, 20:36 
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Alla buonòra !!!
Ne hanno impiegato del tempo per dargli un nome ...

Cita:
The Air Force unveiled the name of the T-X trainer, designating the aircraft the T-7A Red Hawk as a tribute to the Tuskegee Airmen, America’s first African American aviators, who helped the US fight and defeat Germany in World War II.
Acting Air Force Secretary Matt Donovan unveiled the name with several surviving Tuskegee Airmen in attendance, at AFA’s 2019 Air, Space & Cyber Conference on Sept. 16.

Fonte ... airforcemag.com ... http://www.airforcemag.com/Features/Pag...irmen.aspx ...

Anche qui ... defensenews.com ... https://www.defensenews.com/digital-sho...ining-jet/ ...


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 Oggetto del messaggio: Re: T - X: l'Italia ci riprova con il 346 / T-100
 Messaggio Inviato: 17/09/2019, 8:10 
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https://www.youtube.com/watch?v=2jC8vmQaAno

E pensare che ... poco più di un paio di anni fa ...

... flightglobal.com ... https://www.flightglobal.com/news/artic...ly-435724/ ...

... leonardodrs.com ... https://www.leonardodrs.com/news-and-ev...-aircraft/ ...

Inutile dire che la cosa assume ora, per noi, un aspetto beffardo ...

:viola:


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 Oggetto del messaggio: Re: T - X: l'Italia ci riprova con il 346 / T-100
 Messaggio Inviato: 17/09/2019, 9:43 
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Non c'e' nulla da rimpiangere/recriminare ... il 346 da anni era fuori dalla competizione T-X e la ditta l'ha sempre saputo;

infatti, pur presentando il proprio prodotto e selezionando siti/partners, non ha mai neanche minimamente pensato ad approntare un solo velivolo come dimostratore/test vehicle a differenza di LM e Boeing che ne hanno messi a disposizione due ciascuno.


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 Oggetto del messaggio: Re: T - X: l'Italia ci riprova con il 346 / T-100
 Messaggio Inviato: 17/09/2019, 11:44 
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Thunderchief ha scritto:
Non c'e' nulla da rimpiangere/recriminare ... il 346 da anni era fuori dalla competizione T-X e la ditta l'ha sempre saputo;
infatti, pur presentando il proprio prodotto e selezionando siti/partners, non ha mai neanche minimamente pensato ad approntare un solo velivolo come dimostratore/test vehicle a differenza di LM e Boeing che ne hanno messi a disposizione due ciascuno.

Il bello è che tu spari sempre affermazioni senza mai citare una fonte ...
Che dire ?
Evidentemente sei al corrente di cose che, per noi mortali, sono inaccessibili ...


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 Oggetto del messaggio: Re: T - X: l'Italia ci riprova con il 346 / T-100
 Messaggio Inviato: 24/09/2019, 11:34 
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E finalmente abbiamo anche l'AJT della AIDC.

Qui nonostante gli accordi iniziali con l'allora Finmeccanica alla fine hanno deciso per la soluzione nazionale (nonostante il tentativo italiano di ridurre il contratto del 25% circa); ci vorra' piu' tempo e costera' di piu' ma avranno un prodotto nazionale che sara' piu' performante del 346 nonostante abbia, pure lui, due F124.

https://pbs.twimg.com/media/EFOIupQWsAA...=4096x4096


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 Oggetto del messaggio: Re: T - X: l'Italia ci riprova con il 346 / T-100
 Messaggio Inviato: 24/09/2019, 13:41 
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Thunderchief ha scritto:
E finalmente abbiamo anche l'AJT della AIDC.

Qui nonostante gli accordi iniziali con l'allora Finmeccanica alla fine hanno deciso per la soluzione nazionale (nonostante il tentativo italiano di ridurre il contratto del 25% circa); ci vorra' piu' tempo e costera' di piu' ma avranno un prodotto nazionale che sara' piu' performante del 346 nonostante abbia, pure lui, due F124.


https://pbs.twimg.com/media/EFOIupQWsAA...=4096x4096

Ne parla Jane's ... https://www.janes.com/article/91468/tai...5-aircraft ...

Purtroppo l'articolo è mónco ... :(

Quanto ai motori ... diversamente da quelli del '346', sono dotati di postbruciatore come quelli installati sul progenitore Ching-kuo ...
Da qui le prestazioni più brillanti.

Video ... https://www.youtube.com/watch?v=HNzfBnWxRqs ...


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 Oggetto del messaggio: Re: T - X: l'Italia ci riprova con il 346 / T-100
 Messaggio Inviato: 24/09/2019, 14:04 
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The trainer – powered by a pair of non-afterburning Honeywell/ITEC F124-200TW engines

e sara' sempre piu' brillante in prestazioni


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 Oggetto del messaggio: Re: T - X: l'Italia ci riprova con il 346 / T-100
 Messaggio Inviato: 24/09/2019, 14:37 
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Comunque ... l'aereo ha avuto, in patria, una gestazione alquanto sofferta ... in quanto non tutti erano favorevoli alla sua realizzazione ...

... ainonline.com ... https://www.ainonline.com/aviation-news...evelopment ...

Ma, tant'è, la politica ha avuto l'ultima parola ...


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 Oggetto del messaggio: Re: T - X: l'Italia ci riprova con il 346 / T-100
 Messaggio Inviato: 25/09/2019, 8:41 
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Da FlightGlobal ...

Ulteriori informazioni sul nuovo trainer taiwanese ...

... PICTURE: Taiwan unveils “Brave Eagle” AJT ...


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 Oggetto del messaggio: Re: T - X: l'Italia ci riprova con il 346 / T-100
 Messaggio Inviato: 04/10/2019, 16:16 
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Ed anche con l'Azerbaijan restiamo a zero.
Piloti in Pakistan per la transizione sul JF-17.


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 Oggetto del messaggio: Re: T - X: l'Italia ci riprova con il 346 / T-100
 Messaggio Inviato: 14/11/2019, 15:35 
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Da AW&ST ...

Cita:
Austria has emerged as the mystery potential launch customer for the fighter attack version of Leonardo’s M-346 advanced jet trainer.


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 Oggetto del messaggio: Re: T - X: l'Italia ci riprova con il 346 / T-100
 Messaggio Inviato: 15/11/2019, 10:29 
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WRONG!


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 Oggetto del messaggio: Re: T - X: l'Italia ci riprova con il 346 / T-100
 Messaggio Inviato: 15/11/2019, 15:44 
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Thunderchief ha scritto:
WRONG!

IPSE DIXIT !!!

A questo punto sento il dovere di rivolgermi allo Staff affinché a questo frequentatore venga cortesemente chiesto, una volta per tutte, di documentare le proprie affermazioni.
Mi scuso per il disturbo arrecato e ringrazio sentitamente ...


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 Oggetto del messaggio: Re: T - X: l'Italia ci riprova con il 346 / T-100
 Messaggio Inviato: 16/11/2019, 8:24 
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Mirage-IV ha scritto:
Thunderchief ha scritto:
WRONG!

IPSE DIXIT !!!

A questo punto sento il dovere di rivolgermi allo Staff affinché a questo frequentatore venga cortesemente chiesto, una volta per tutte, di documentare le proprie affermazioni.
Mi scuso per il disturbo arrecato e ringrazio sentitamente ...


Nella realtà non c’è nulla che si possa fare! Il personaggio ha molto delle sembianze di un troll e le sue affermazioni non trovano mai riscontro nei comunicati stampa o nelle step log della stampa specializzata.

Alcuni di noi, anche dello staff , abbiamo informazioni riservate o confidenziali legate alla nostra attività professionale, è molto difficilmente, sia per ragioni di serietà sia per etica, non abbiamo interesse a divulgarle se non quando diventano di pubblico dominio.

Probabilmente il personaggio non ha queste limitazioni oppure millanta conoscenza che non è certo verificabile dai partecipanti al forum!

Se a lui piace comportarsi così, sono affari suoi , ma certamente non si dimostra un serio partecipante alle discussioni e allla diffusione di infarmazione valida è riscontrabile!

Contento lui!

....

Steve

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Noi volatori stanchi
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Che per inerzia o per fortuna
Ci troviamo sempre in viaggio ......


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 Oggetto del messaggio: Re: T - X: l'Italia ci riprova con il 346 / T-100
 Messaggio Inviato: 16/11/2019, 9:33 
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Ok.
Ringrazio.

:ok:


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 Oggetto del messaggio: Re: T - X: l'Italia ci riprova con il 346 / T-100
 Messaggio Inviato: 20/11/2019, 6:00 
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Aggiungo che in questo forum, anche se ora poco frequentato, in molti anni abbiamo mandato via solo una persona che aveva dei problemi seri.
Diciamo che Ilvolo.it funge da passatempo nei lunghi 8-16:30 ministeriali.

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 Oggetto del messaggio: Re: T - X: l'Italia ci riprova con il 346 / T-100
 Messaggio Inviato: 21/01/2020, 15:40 
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T-7A ... Saab ha dato inizio alla produzione delle parti di sua competenza ...

... saabgroup.com ... https://saabgroup.com/media/news-press/...programme/ ...


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 Oggetto del messaggio: Re: T - X: l'Italia ci riprova con il 346 / T-100
 Messaggio Inviato: 22/01/2020, 9:24 
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T-7A ... un commento dal 'Daily Report' dell'AFA ...

... Saab Starts Building T-7A Tail Sections ...


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 Oggetto del messaggio: Re: T - X: l'Italia ci riprova con il 346 / T-100
 Messaggio Inviato: 12/02/2020, 10:09 
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Boeing punta ai mercati asiatici ...

Cita:
Boeing is pitching its T-7A Red Hawk to Asian militaries for the first time at the Singapore air show, as it seeks a first export deal for the advanced jet trainer.
The airframer is on contract to build as many as 351 examples for the US Air Force (USAF), with the first aircraft scheduled for delivery in in 2023.
Boeing plans to produce as many as 48 aircraft per year for the service, but says it has the capacity to expand its annual production to support export sales.
In September 2018, the USAF selected Boeing for its $9 billion T-X contract to replace its 59-year-old Northrop T-38C Talons.
Boeing believes there is a global market for 2,600 T-7As, both as trainers and light-attack or aggressor aircraft.

... flightglobal.com ... https://www.flightglobal.com/singapore-...97.article ...


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 Oggetto del messaggio: Re: T - X: l'Italia ci riprova con il 346 / T-100
 Messaggio Inviato: 14/02/2020, 0:06 
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Anche AINonline tratta l'argomento ...

Cita:
Now in development by Boeing and partner Saab for the U.S. Air Force, the T-7A Red Hawk has a bright future in the export market, said Thom Breckenridge, a Boeing Defense, Space, and Security marketing specialist, who foresees a global market for up to 2,600 of the advanced jet trainer.
The Asia-Pacific region shows particular promise as a number of countries are either introducing or preparing to introduce fifth-generation fighters.
In addition to training, the aircraft has the potential to be employed for other tasks, such as air-to-air adversary training and light attack.
Breckenridge noted that the T-7A is a “perfect complement” to new-generation fighters, including the Lockheed Martin F-35 that has been bought by Australia, Japan, South Korea, and Singapore. Boeing and Saab are sharing the global marketing effort.

... Boeing Sees APAC Potential for the T-7A Red Hawk ...


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 Oggetto del messaggio: Re: T - X: l'Italia ci riprova con il 346 / T-100
 Messaggio Inviato: 19/03/2020, 0:33 
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L'ideona :idea: di Mike Holmes e le manovre occulte (ma non troppo) per tener fuori il '346' ... :evil:

Cita:
RFX Contract Revives USAF Hopes For Losing T-X Aircraft ...

AW&ST ... Steve Trimble - March 18, 2020

Two advanced jet trainers - Korea Aerospace Industries/Lockheed Martin’s T-50 and Leonardo’s M-346 - dueled for decades for a chance to replace the U.S. Air Force’s T-38 fleet, only to lose to the Boeing/Saab team’s upstart and recently branded T-7A.
The T-X competition ended 18 months ago, but a quietly heated competition between the T-50 and the M-346 to land a new Air Force contract called the “RFX” continues.
To be sure, the Boeing/Saab team’s grip on the $9.2 billion T-X contract remains safe.
The Air Force is still counting on Boeing to deliver potentially 351 T-7As, with the first aircraft and simulator scheduled to be delivered to Joint Base San Antonio-Randolph, Texas, in 2023.
Before the T-7A can arrive, however, head of Air Combat Command (ACC) Gen. Mike Holmes has defined a requirement for the RFX.
It would consist of access to 4-8 advanced jet trainers, each rented annually for about 4,500 flight hours over a five-year period.
In an ironic twist, as a result of the RFX, one of the two losing aircraft for the T-X contract could play a pivotal role in transforming how the Air Force uses and bases the future T-7A fleet.
Holmes says the T-7A’s modern capabilities offer a generational chance not just to replace the 60-year-old Northrop T-38 fleet but also to revamp an 80-year-old pilot-training system that he says produces too few pilots and emphasizes the wrong skills.
Last year, Holmes unveiled an ACC-led plan to reshape the pipeline for fighter and bomber pilots.
His “Project Reforge” with the RFX, originally published on the War on the Rocks online publication, proposes to eliminate Formal Training Units and mix advanced jet trainers such as the T-7A with frontline fighters in operational squadrons.
But first Holmes wants to validate that his ideas work.
By renting flight time on advanced jet trainers available now, rather than waiting for T-7As after 2023, Holmes wants the ACC to be ready for a dramatic shift in training practices as the Boeing/Saab aircraft come into service.
Thus, Holmes’ timeline rules out using the T-7A for the validation phase.
Boeing has produced only two industry-funded prototypes, and both are needed to support the T-7A development program, which is scheduled to end at the initial operational capability milestone in 2024.
As a result, the ACC quietly opened discussions last May with two competing private companies that now represent the T-50 and M-346 to select a bidder for the RFX.
Hillwood Aviation, a Perot company, proposed T-50s to the ACC for the RFX contract.
Mission System Solutions (MSS), an aerospace engineering services firm, offered M-346s.
From the beginning, the Air Force’s requirements strongly favored the T-50.
The initial request for information (RFI) for the RFX released last May included a requirement for supersonic speed, which is a highly touted feature of the T-50 but eliminates the subsonic M-346.
The ACC released the first request for information about the RFX services contract in May 2019, but Arlington, Texas-based MSS was initially unaware of the proposal, says MSS CEO David Nichols.
MSS had played a key role in the Leonardo team’s bid for the M-346-derived T-100 bid for the T-X contract, providing aircraft engineering services during the lengthy source selection process.
Following Boeing’s loss in the competition, MSS moved to secure access to at least four “white-tail” M-346s produced by Leonardo without a customer.
In May 2019, MSS then proposed to offer those M-346s to the Air Education and Training Command (AETC) as a stopgap to cover a shortfall of T-38s until the T-7A became available, Nichols says.
It was during a presentation about the stopgap proposal to AETC that MSS first learned about the ACC’s RFI for the RFX, Nichols says.
After MSS proposed the M-346, the ACC’s requirements changed.
The ACC dropped the requirement for a supersonic aircraft, calling instead for an aircraft that can achieve a closing speed with another of the same type of aircraft at 1,100 kt.
Two M-346s can achieve a closing speed of 1,400 kt., Nichols says, so subsonic speed was no longer a disqualifying factor for the ACC.
But the ACC later added a new requirement: the RFX aircraft must be ready to carry a radar.
South Korea operates a version of the T-50 with the Israel Aerospace Industries EL/M-2022 radar, so that aircraft remains eligible for Project Reforge.
Leonardo is still in the process of qualifying its Grifo radar on the M-346, Nichols says.
But the radar integration for the M-346FA requires engineering changes that are not retrofittable to the white-tail aircraft available to MSS, Nichols says.
Based on the radar requirement, the ACC decided in January to disqualify all other aircraft except the T-50s offered by Hillwood Aviation, whose chairman is Michael Moseley, former head of the ACC and Air Force chief of staff.
“The T-50 provides the advanced displays, training systems and active radar needed for the RFX. The M-346 variant provides advanced displays and training systems needed for the RFX but does not have an active radar at this time, and the timeline for incorporating one was unknown. Therefore, only the T-50 meets the basic requirements for the RFX,” an ACC spokesperson explained to Aviation Week.
A representative for Hillwood Aviation declined to comment.
The ACC notified industry in January that it intends to award a sole-source contract to Hillwood Aviation’s T-50s for the RFX requirement.
The late addition of the radar requirement for the RFX surprised and baffled MSS, Nichols says.
“The radar was just an attempt to justify a sole-source award to the T-50 - that’s the way it appeared,” Nichols says.
“[It was] the fact that they never talked to us to say, ‘Do you guys have a radar?’”
Although the ACC says the radar integration schedule for the M-346 is “unknown,” Nichols says that MSS offered to provide Grifo-equipped M-346s for the RFX within 12 months of contract signing.
Nichols, an industry participant in the Air Force’s search for a T-38 replacement for a decade, suspects the original supersonic requirement for the RFX speaks to an internal desire within pockets of the ACC for a trainer with greater speed than the M-346 offers.
“You still have factions within the Air Force that are looking for a high-performance aircraft for a trainer aircraft, and the T-50 scratches that itch,” Nichols says.
The ACC notified industry of the decision to award a sole-source contract to Hillwood Aviation in January but has taken no further action since then.
In the interim, MSS has intensified its efforts to reverse the decision, enlisting congressional supporters to lobby the ACC and launching a media campaign focused on advertising the capabilities of the M-346 for the RFX requirement, Nichols says.
In order to win the award, MSS is seeking to pressure the ACC to drop the requirement for an active radar in the RFX fleet.
In Nichols’ view, the radar is unnecessary because the M-346’s embedded training system is designed to emulate all of the sensors, including radars, on the Air Force’s fleet of operational fighters.
MSS’ proposed M-346 aircraft comes equipped with Elbit’s embedded training system, which Boeing also selected for the T-7A, Nichols says.
MSS’ proposal is based on an agreement with a third-party financier, which will acquire the white-tails and provide them to MSS for the RFX, Nichols says.
He declined to identify the financier.
Once the five-year validation project is completed, MSS has an agreement with another operator to continue using the aircraft, Nichols says.
The aircraft can provide a broad range of services, including advanced pilot training and adversary air contract services, he says.
“We believe that there’s a market” for the M-346 white-tails, Nichols says.
“Whether it is doing pilot training, [adversary] air or supporting international air forces, we will find a way to keep our service going here in the States.”

Inutile fare commenti ... i fatti sono fin troppo evidenti ... :viola:


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 Oggetto del messaggio: Re: T - X: l'Italia ci riprova con il 346 / T-100
 Messaggio Inviato: 27/03/2020, 14:58 
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L'ha dunque spuntata il Koreano?

Cita:
The Air Force is planning to lease between four and eight T-50A trainers made by Lockheed Martin and Korea Aerospace Industries to teach pilots fighter skills, ahead of beginning training in new Boeing T-7A Red Hawks, The Korea Herald reported (*).
The T-50A was the T-7A’s top competitor in the T-X contest won by Boeing in September 2018.
The first T-7As are expected to arrive in squadron strength in 2023.
According to the Herald, the jets will be sold to Hillwood Aviation, which will then lease the aircraft to the Air Force.

... airforcemag.com ... Air Force to Lease T-50A Trainers Ahead of T-7As ...

(*) ... KAI to lease trainer jets to US despite losing contract to Boeing ...


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 Oggetto del messaggio: Re: T - X: l'Italia ci riprova con il 346 / T-100
 Messaggio Inviato: 04/04/2020, 23:45 
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Il sistema di addestramento a terra del T-7A ha superato la revisione critica di progettazione ...

Cita:
The Ground-Based Training System that goes with the T-7A Red Hawk advanced jet trainer has passed its Critical Design Review, concluding 18 months of development work and paving the way for fabrication of simulators and other devices, Boeing announced April 3.
The Air Force reviewed the T-7A’s “ability to conduct live, virtual, and constructive training exercises, through dynamic motion-enabled trainer cockpits; high resolution projection systems; digital debrief stations and simulated avionics; as well as egress training that will better prepare pilots for escaping an aircraft during an emergency,” Boeing said.
The CDR took five days to complete.

... airforcemag.com ... T-7A Ground Training System Passes Critical Design Review ...


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 Oggetto del messaggio: Re: T - X: l'Italia ci riprova con il 346 / T-100
 Messaggio Inviato: 26/04/2020, 13:08 
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Ma scusate i 346 Israeliani non hanno già un radar AS?????

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 Oggetto del messaggio: Re: T - X: l'Italia ci riprova con il 346 / T-100
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La nuova frontiera dell'addestramento ... alle soglie della fantascienza ... :shock:

Cita:
Some will feel like a slight tingling sensation.
Others will feel nothing at all.
The electrode placed inside the ear canal isn’t designed to shock.
Rather, the US Air Force Research Laboratory (ARFL) believes the earbud-like device, when placed next to the brain’s vagas nerve, will have more of an intellectually stimulating effect.
It ought to create moments of super learning, controllable periods of focus that allow pilots to soak up their flight training faster than humanly possible.
In August, the AFRL’s 711th Human Performance Wing launched its Individualized Neural Learning System (iNeuraLS) project, an effort to speed up pilot training through brain stimulation.
The US Air Force (USAF) has been dogged for years by a pilot shortage and hopes the technology can help it quickly refill its ranks.

flightglobal.comUS Air Force aims to train pilots faster using brain electrode

Anche qui … scott.af.milAFRL neurotechnology partnership aims to accelerate learning

Tutto questo mi ricorda qualcosa ... 8-)

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 Oggetto del messaggio: Re: T - X: l'Italia ci riprova con il 346 / T-100
 Messaggio Inviato: 02/12/2020, 1:40 
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Dal sito dell'Air Force Association ...

airforcemag.comProduction of First T-7A Sims Begins at St. Louis


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 Oggetto del messaggio: Re: T - X: l'Italia ci riprova con il 346 / T-100
 Messaggio Inviato: 13/02/2021, 16:19 
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Da FlightGlobal ...

Cita:
Saab ready to shift T-7A trainer work to West Lafayette site ...

By Craig Hoyle ... 12 February 2021 ...

Saab is on track to this year transition manufacturing work in support of the US Air Force’s (USAF’s) Boeing T-7A advanced jet trainer programme from Sweden to the USA, the company’s chief executive says.
“We have finalised our production plan in the US when it comes to the T-7,” Micael Johansson said during a full-year results briefing on 11 February.
“During the year we will transfer our capabilities on the training aircraft from Linkoping to West Lafayette in Indiana, and then we will start manufacturing portions of the aft fuselage.”
The company has established a facility in West Lafayette to produce rear fuselage sections for the T-7A, which will undergo final assembly at Boeing’s St Louis site in Missouri.
Saab in January 2020 launched production activities linked to the trainer in Linkoping, in support of the USAF programme’s engineering and manufacturing development phase.
This initial work was related to seven test aircraft.
The USAF plans to acquire at least 351 Red Hawk trainers, with the type to replace its aged Northrop T-38s.
During the same presentation, Johansson said that Saab expects to deliver four Gripen E fighters to the Brazilian air force during 2021, along with “a few” to the Swedish air force.
The company also remains in discussion with a number of undisclosed countries about potential sales of its Bombardier Global 6000-based GlobalEye surveillance aircraft, Johansson says.
Saab has so far delivered two of five on-order examples to the United Arab Emirates, and he says a third example is due to be transferred “imminently”.
The company is currently offering an undisclosed number of GlobalEyes to Finland as part of an HX programme proposal also including Gripen E/Fs, and is eyeing an emerging Swedish requirement to replace a pair of Saab 340-based airborne early warning and control system aircraft.

L'argomento era già stato trattato qualche settimana fa qui ... airforcemag.comSaab Starts Building T-7A Tail Sections


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 Oggetto del messaggio: Re: T - X: l'Italia ci riprova con il 346 / T-100
 Messaggio Inviato: 23/02/2021, 21:08 
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T-7A Red Hawk ... è iniziata la produzione ...

Cita:
A new era in aircraft design and assembly has begun as the first U.S. portion of the Boeing-Saab eT-7A Red Hawk advanced trainer officially entered the jet’s state-of-the-art production line.
Once delivered to the U.S. Air Force it will carry the name the T-7A Red Hawk.
The training jet was fully designed using 3D model-based definition and data management systems developed at Boeing during the last two decades.

boeing.comT-7A Red Hawk begins U.S. Production


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 Oggetto del messaggio: Re: T - X: l'Italia ci riprova con il 346 / T-100
 Messaggio Inviato: 16/06/2021, 22:28 
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Nessun programma si salva ... dai ritardi ... :mrgreen:

Cita:
The Air Force is requesting limited funding for its T-7A Red Hawk next-generation trainer because of technical issues uncovered in testing, which have pushed back full-rate production decision on the aircraft by at least a year.
The 2022 budget request calls for $188.9 million in research, test, development, and evaluation funding for the T-7.
This is below the $206.4 million in 2022 RDT&E funding that was forecasted in the 2021 budget request’s future year defense program.
The Air Force is not releasing FYDP information this year.
The 2022 budget also requests just $10.4 million in advance procurement funding for the T-7.
The Air Force, in a statement, said there are multiple issues inhibiting the Red Hawk’s progress toward production.
For example, the Milestone C decision, or full-rate production, slipped from 2022 to 2023 because of supplier’s critical parts shortages, initial design delays, and the need for more testing after the “discovery of aircraft wing rock,” which means the T-7 can be unstable in the roll axis when flying at high angles of attack.

airforcemag.comTechnical Problems Push T-7A Production Decision Back At Least One Year

Eeeeh ... se avessero fatto una scelta diversa ...

:diablo:


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